ja, det är frågan...

Tatueringar? Ett sett att uttrycka sig eller ett negativt attribut?

- Ja, det är frågan. Jag har alltid velat ha en tatuering och jag har aldrig riktigt brytt mig eller tänkt på att inte skaffa en. En är väl lagom? Och jag tycker att genom en tatuering så blir du mer unik. Viktigaste är ju (tycker jag!) att det finns en tanke bakom tatuering, ett budskap, en känsla, ett minne mm. 
Jag har under tiden varit inne på en del tatueringar. Jag ska ha den iallafall på höger handled. Ideérna har gått ifrån mitt namn på tengwar, mitt stjärntecken och nu senaste - en siluett av en fjäril. 

En fjäril, tänker ni - gud vad klyshigt! visst, det tyckte jag med.. innan jag visste vad den stod för. När jag kommer göra min första tatuering kommer jag vara 18 år (om jag vågar då vill säga).. det kommer vara under den tiden i mitt liv då nya saker sker, skolan slutar - jag ska iväg och resa och dörrarna öppnas (äntligen, för första gången)

Fjärilen står för att ditt verkliga jag träder fram, du blir pånyttfödd och går in i ett stadie i ditt liv av förändring. Fjärilen står även för vår själ, glädje och lycka. 
- Perfekt! tänkte jag. Exakt så vill jag känna varje gång jag tittar på min handled!


Kommentarer
Postat av: Linda Ekeman

Fan va coolt , ja fan det är snart vi ska tatuera oss, vi har ju alltid sagt att det ska vara på våran 18 dag , aah , JOanna snart 18 ! , Men handledan är väl lite läskit , tykcer iaf jag!

Postat av: Linn!

fint med en fjälil! Själv har jag dubbla meningar om att skaffa en tatuering. Jag tkr att det e snyggt och man blir ju mer unik. men samtidigt blir man ju märkt för livet. Vill man verkligen ha en fjälils tatueringa på handleden när man e 60år lr när man jobbar i nått högt/viktigt företag... ser man lika seriös ut då? passar det in?

Så jag vet inte. Jag skulle vilja ha en tatuering nu faktist, men då e frågan vill man ha det när man blir äldre?? :)

LINN

2008-10-04 @ 13:54:54
URL: http://liinnen.blogg.se/
Postat av: Joanna

Jag tycker man ska sluta tänka framåt hela tiden. Om en tatuering känns bra just nu och den är väl genomtänkt så tycker jag man ska köra på det. Självklart kan en drake på ryggen upp till halsen vara stötande på ett aktiebolag, men små diskreta tycker jag inte ska vara ett problem. Dem får ta en som man är - underbar med en fjäril på handleden.



Och nej linda - handleden är inte läskigt, det är coolt!!

2008-10-04 @ 16:13:43
URL: http://joaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback