känsligt ämne

Nu ska jag ta upp ett väldigt känsligt ämne. Jag blir som en tickande bomb i det här ämnet men det bör diskuteras - nämligen killar såklart.
Jag ska vara ärlig och säga att killar har förstört mitt liv. Det låter hårt, jag vet. Men det finns två sidor av det uttalandet. Är det mitt fel att jag aldrig har kunnat haft en VÄNSKAPLIG relation med en kille en längre tid? Är det jag som överanalyserar relationen eller är killar rakt ut - helt dumma i huvudet? Att jag inte varit ihop med någon på länge stör mig inte lika mycket - det krävs så mycket för att släppa in någon i ens liv. Men alla killkompisar jag någonsin har haft har jag antingen hånglat upp och därmed förstört relationen eller så har han avfärdat mig för av många olika anledningar. 
Varför blir allt så komplicerat med killar i bilden - kompis som pojkvän? Känslan av att bara för att han är av manligt kön så kommer han dumpa mig precis som alla andra. Det är ju bättre att hålla sig till tjejer som förstår dig och inte tänker så avvikande hela tiden. Har jag inte rätt?

Killar har alltså förstört mitt liv. Gjort mig socialt handikappad, gjort mig rädd för halva jordens befolkning. 

Det måste få ett slut. 

Kommentarer
Postat av: liinn

Jag blir verkligen ledsen, det e sant de du berättar. Det kan ju inte vara så att alla killar du nånsin har varit me, som kompis lr "kille", har gjort dej illa.. och jag tror verkligen inte alla killar är lika den andra. Så ge inte upp, men samtidigt behöver du ju inte söka efter nån heller. MEn ge inte upp bara.



Jag hoppas du kan hitta en kille som e underbar och inte försör ditt liv.. för det är du värd!

LINN

Postat av: Joanna

Ja det är ju hemsk att jag har en sådan pessimistisk syn på killar, det är sant. Även fast det bor en äkta optimist inom mig. Jag kan lära dig en sak om mig och det är att jag aldrig ger upp, jag kan ofta tala som om allt är hopplöst. Men om jag tror på det goda i människan så tror jag på det goda i killar också. (De är människor också va? :S) Haha.

2008-12-09 @ 23:45:58
URL: http://joaanna.blogg.se/
Postat av: Elica

Killar är dumma, så är det bara. Eller så är det vi som är dummare som hela tiden springer efter dom, jag vet inte. Jag tror att det finns EN enda perfekt person till var och en av oss, och att HAN kommer hitta mig, och inte JAG honom. Så sluta leta.. och börja vänta ;)

2008-12-10 @ 18:37:09
URL: http://elica.blogg.se/
Postat av: Linda Ekeman

Erica - jag måste säga att jag inte håller med dig... Jag tror att det är så som vissa sägar tjejer är från venus och killar från mars ( eller var det tvärtom ?) och vi pratar inte samma språk . Visst vissa killar är svin , men man får heller inte glömma att tjejer kan vara svin också! jag tror man måste våga , våga släppa in någon i sitt liv killar som tjejer , vänner som respektive. Att släppa in en tjej kompis är lika "farligt" som en killa kompis, Ta chansen att bli sårad, Visst det gör ont som fan ett tag, men tillslut glömmer man det och mins det som var bra i stället. att inte våga ta chansen är för mig som att inte våga leva...

Visst kan man vänta , men vad hände med livet?, och hur ska man veta vad man väntar på om man inte letar?

2008-12-10 @ 19:30:32
URL: http://liindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback